18-03 tot 25-03 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anneke - WaarBenJij.nu 18-03 tot 25-03 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anneke - WaarBenJij.nu

18-03 tot 25-03

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

18-03 Curio Bay naar Dunedin
Vanmorgen ben ik door een mede hostel bewoonster naar Purpoise bay gebracht om om 12 uur opgepikt te worden door de Stray bus. Dit ging allemaal goed en om half 1 zat ik weer in de bus. Dit keer maar 1 bekende. Ik begin achter te raken..
Om 5 uur zouden we in Dunedin aankomen nadat we de meest gefotografeerde waterval van de omgeving gezien hadden. Dit was wel grappig.
Ik werd in Dunedin naar Penny’s hostel gebracht. Ff eten, omkleden en om half 8 met de groep afgesproken om wat te gaan drinken. Rustig, maar erg gezellig.

19-03 Dunedin, Wildlife
Dunedin is een van de oudste stadjes van NZ en daarmee ook de voormalig hoofdstad van het land. Er is hier veel oude architectuur en dit is heel mooi bewaard gebleven.
Vandaag, met een stralende zon en een blauwe lucht, ben ik een paar van die gebouwen gaan bekijken. Het station, st. pauls cathedral, First church en hier en daar iets minder bekende gebouwen.
Met cynthia afgesproken en met Lina. Samen gaan lunchen, jaa eindelijk egg’s bennedict gegeten. Wie had dat ooit gedacht..
en toen geregeld om om 4 uur een wildlife tour te doen naar de Otago Peninsula.
Eerst zijn we naar de steilste straat van de wereld gegaan, Baldwin street, of van het zuidelijk halfrond, je weet het eigenlijk maar nooit. Maar deze was echt super steil, een stijging van een meter per 2,nogiets meter. De foto’s zijn allemaal recht naar voren gemaakt, dus dat geeft een beetje weer hoe t was. St. Clair en St. kilda beach geweest. Super mooie golven en veel surfers.
Toen naar Sandfly bay, gelukkig zonder sandfly’s, om daar de yelloweyed pinguïns te zien, was kewl. Er waren ook veel zeeleeuwen.
Toen zijn we naar de Albatrossen gegaan. Met een spanwijdte van gemiddeld 3 meter vlogen ze over ons heen. WOW
Tegen het schemeren zijn we nog kleine blauwe pinguïns gaan kijken die uit de zee kwamen om hun jongen te voeren en weer terug naar het hostel, was weer een mooie trip!

20-03 Highlanders vs. The Sharks
Ja, en dan ben je nog maar een week in NZ, en heb je nog geen life rugby game gezien.. dat kan natuurlijk niet. Op 20 maart om 7.30 uur speelden the Highlanders (southland nz) tegen the Sharks (ergens uit Zuid Africa) voor de super 14 rugby league. Cybthia en ik erheen, na een dag vol rond struinen door de stad.
Eerste speelden er high school studenten om het veld op te warmen, en het publiek. En toen om half 8 kwamen de echte mannen tevoorschijn. 15 man (als ik het goed geteld heb) per team, die allemaal de bal willen hebben. Iig zo zag ik het voor dat de aardige meneer naast mij de regels weer even verteld heeft. De bal mag niet naar voren worden gegooid, een ray is 3 punten, een dit is 5 en een dat is 2 en tralala. Leuk, lekker genieten van het spel!
Na de eerste 40 minuten spelen was het nog niet enorm spannend. Veelal omdat er aan de andere kant van het veld gespeeld werd. Maar als ze al onze kant op kwamen werd er ook in 3 seconden geschoord (go sharks)
In de rust stond het 6-11 een niet al te dramatische tussenstand.
Cyn en ik gingen voor een hotdog op een stokje en hebben beide besloten dit nooooit meer te eten!
Na de wedstrijd stond het 16-30 iets dramatischer. De Sharks hadden gewonnen.
Terug naar het hostel lopen en spullen inpakken.
Het brandalarm is 5x afgegaan, maar gelukkig omdat ze beneden stonden te roken, en niet omdat er iets aan de hand was.

21-03 Dunedin- Queenstown
Als je voor de derde keer naar Q-town gaat ga je toch om wat andere dingen te doen dan eerst. Ik heb een hostel geboekt met gratis wifi en ben van plan alleen maar te inetten morgen. Omdat ik dingen moet regelen voor mijn volgende reis.
Om half 12 zouden we dunedin verlaten dus cyn en ik zijn nog even naar de Starbucks gelopen, boodschappen gedaan voor de hutspot vanavond en lekker op een bankje in t park gezeten.
Half 12 op de bus en karren maar!
Eerst weer naar Baldwin street, en toen door een enorm mooie pas, in Otago, richting Alexandra. Alexandra is de warmste stad van NZ. Het is er heeel droog en kan er heel warm worden. Omdat het aan de oostkant van de Alpen ligt, krijgt het weinig regen,
Om ongeveer 4 uur waren we in Q-town. Lekker Hutspot gemaakt met Cyn en Lina en toen rond gaan lopen. Lekker dessert pizza gehad bij de Hell Pizza. Dit was echt zooo lekker!!! Met chocolade, custard, banaan en aardbij (zonder aardbij pour moi).

22-03 i-net en lake
Zo gezegd zo gedaan. Vandaag internetten. Hostels regelen voor in Auckland, La, SF en Lima. Een hotel zoeken in Quito, een reis boeken van La naar SF en terug. En mijn financiën regelen.
Dit waren de belangrijkste dingen. Tegen de middag even met Jackie op pad gegaan, langs het meer gelopen door een prachtig park en lekker op een bankje lui weze doen. Weer terug naar het hostel voor internet. Toen lekker gekookt en films gekeken.

23-03 Q-town naar Mt. Cook en Kea track
Om half 8 werd ik opgehaald door Hoff, de buschauffeur. Na veel drama konden we eindelijk wegrijden, want de bus was overboekt en mensen moesten de nacht hun vliegtuig halen in chch.
Om 11 uur waren we in Twizel, hier stapte ik, met nog 2 anderen uit om de shuttle naar Mt. Cook te nemen. Dit was erg interessant. 1. Twizel was stralend weer en warm, Mt. Cook was niet te zien door de wolken, regen en was koud. De afstand? 60km
Ik Mount Cook regent het zo een 4,5 meter per jaar, in Twizel maar 0.5m. maar het was zeer de moeite waard!
Op de heenweg reden we langs een blauw meer, dit komt door the rock flower. Steen meel. Wat door de gletsjers word gemaakt en hierdoor in het smeltwater komt. Dit is grijs, tot er vers water bij komt uit de bergen en van de regen en krijg dan een enorm mooie blauwe kleur.
In de verte zag je een regenwolk, waar achter Mt. Cook zich bevind.
Toen we in het hostel aankwamen wilde Lauren en ik eigenlijk gelijk wel een korte wandeling maken. Dus regenkleding aan, petjes op en wandelschoenen aan en op naar het Kea Track. 1,3 uur return. Dit was erg mooi en apart. Je loopt door een dal tussen enorme bergen. En je ziet eigenlijk pas hoe enorm ze echt zijn als je een klein kampertje voorbij ziet rijden. Aan het eind van het track stonden we onder de gletsjers. Super mooi. En weer terug. In de verte zag ik de zon schijnen in Twizel.
Lekker eten gemaakt, films gekeken en naar bed.

24-03 Hooker valley track
Het heeft vannacht gesneeuwd! Niet bij mij in het dal, maar op de bergen. Ze zijn veel witter dan gisteren en je voelt de kou.
Joyce en ik gaan op pad voor een 4 uur return track, hooker valley track. Er is niet veel wind dus het moet goed komen.
Het is een super mooi track. 2 swing bridges, veel River crossings en ook door hevige regenval veel door een rivier lopen omdat het pad eronder ligt.
Af en toe terug kijken naar het zonnetje in de verte, en dan door hagel bekogeld worden. We hadden dolle pret.
Het einde was in zicht. Weer een gletsjer. Maar deze was iets groter. Een iets groter meer en… waar we voor gekomen waren: drijvende ijsrotsen!
Super kool!!! Zelfde weg weer terug, eten maken, films kijken en tas inpakken.

25-03 Mt. Cook to Christchurch
Om 10 uur op de shuttel terug naar Twizel, hup op de bus en door naar Chch.
Het is super mooi weer en we hebben een heel mooi uitzicht. Alleen helaas nog geen beeld van mt. Cook. Tekapo is ook mooi en hier stoppen we voor lunch, veel wind maar genieten van het blauwe water doen we wel.
Door naar chch. Daar aangekomen inchecken in het hostel en naar de Stad op verkenning.
Het is Cynthia’s laatste dag en Jackie vertrekt naat Kaikuro morgen dus we hebben een klein afscheid etentje. Lekker aan de Steak! Patat en sla. Lekker sausje en wijntje en de maaltijd os compleet.
Lekker nog wat blijven drinken en weer terug naar het hostel.

• 25 Maart 2010 - 23:43

Pa:

Even de dag sluiten met het verslag van Anneke. Wow, meid, wat geniet je toch lekker. De foto's kan ik nog niet vinden, maar jouw beschrijvingen beloven weer veel moois.
    Geniet van de laatste dagen in NZ!

Liefs, je pa

• 26 Maart 2010 - 04:41

Anneke:

foto's staan r op

• 26 Maart 2010 - 09:00

Carina:

Hey meid

eindelijk van carina een berichtje :p Wat kan jij het mooi beschrijven wat je allemaal mee maakt. Echt heel leuk hoor.Nou nog heel veel plezier verder....veel liefs carina

• 26 Maart 2010 - 17:35

Fie:

Dankje voor je bday wishes! Wou dat je er bij was geweest! Ik mis je als een malle! Dikke kusssss

• 29 Maart 2010 - 07:32

Lous:

Hey sis,

Mooie foto's!!! Voor je enorme verhaal heb ik nog geen tijd gehad... komt binnenkort!

Kusje

• 29 Maart 2010 - 07:43

Sanne:

Hey.. Heb je al hostel in SF? want HI city centre (yha) is wel aanrader..!

Jammerjammer dat NZ er zo opzit..! Maar have fun de laatste paar dagen en in de US natuurlijk!! xx

• 29 Maart 2010 - 11:35

Chehade En Mama:

leuk hoor dat je jouw tijd zo optimaal benut met alle leuke dingen! super. liefs ons