DRUK!!! - Reisverslag uit Hirsjärvi, Finland van Anneke - WaarBenJij.nu DRUK!!! - Reisverslag uit Hirsjärvi, Finland van Anneke - WaarBenJij.nu

DRUK!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 Juni 2006 | Finland, Hirsjärvi

DRUK!!!!

Zooo het is al weer een paar dagen geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst. Volgens mij alweer meer dan een week.
Er is veel gebeurt. Vorig weekend 17 en 18 juni ben ik uit kamperen gegaan met Jaate, Noore, Keanne, 2 vriendinnen van Keanne met nog dochtertjes. In totaal 9 vrouwen.
We zijn op zaterdag vertrokken naar het eiland Rosala in het zuid-westen van Finland. Na eerst op 2 veerboten te zijn geweest kwamen we er eindelijk aan. We zijn naar een oud vikingdorp geweest en later naar een strand om te gaan zwemmen. We besloten om daar de tenten op te zetten (ook in Finland mag je wildkamperen) Toen zijn we gezellig gaan eten en was het alweer tijd om de kinderen naar bed te doen. Toen dit gebeurd was kwamen de muggen, en niet 2 of 3, echt honderden. Dus wij zijn maar rond gaan lopen om ze een beetje af te shudden. Dit lukte een half uur, maar toen hebben we maar besloten om ook de tent in te gaan.
De volgende dag waren we om half 7 wakker, en zijn we op gestaan en de tent ingepakt, even ontbeten en weer op pad gegaan. Eerst naar een ander eilandje dat met een brug verbonden is. Daar naar de oudste kruiskerk van Finland geweest. Dit was eht zooo snoezig.
Even koffie gedronken en weer in de auto, opweg naar de boot stond er opens een hertje naast de auto, maar die rende snel weg voor ik er een mooie foto van kon maken.
Weer op de boot, en terug naar huis.

Dinsdag naar Helsinki geweest.

Woensdag 21 juni naar Zoolandia gegaan. Met Dirk en de kindjes. Dit was dichtbij Turku, richting het westen. Ze hadden hier veel leuke dieren, en je kon ze ook allemaal aanraken (behalven de krokodillen en de slangen). Elanden geaaid, wat zijn die vet!!! En kamelen.

Donderdag avond ben ik met Dirk meegeweest naar de verjaardag van een vriend van hem, om te kijken of ik werd meegevraagd voor Johannus (midzomernahtweekend. Drinken, sauna en zwemmen met veel mensen in een klein huisje) en het lukte. Het was gezellig op de verjaardag.

En dus vrijdag om 3 uur in de kever opweg naar de hut. 30 kilometer hier vandaan. Zo stom als ik ben niet mijn extra batterijen bij me, dus geen foto’s kunnen maken. Het was echt heel gezellig. Om 16 uur waren we daar, en er waren met aan en wegloop ongeveer 25 mensen. De bbq was aan en het bier stroomde uit de ijskast. Het was ook heerlijk weer, dus lekker zwemmen en in de sauna was er zeker bij. Donker wordt het niet hier deze tijd van het jaar, dus tot 4 uur in de nacht doorgegaan, en toen viel zo langzamerhand iedereen wel in slaap.
De volgende ochtend moest ik optijd weg om Marlous op te halen uit Helsinki, dus optijd opgestaan, nog een duik genomen en klaar om weg te gaan.
Tuftuf terug naar huis, auto omgewisseld en vroem opweg naar Helsinki.
Dat verhaal komt later. Als Marlous weer weg is.

Foto’s staan op de bekende site. http://www.rwstout.nl/gallery2/main.php?g2_itemId=166 met oderhand 2 pagina’s

  • 26 Juni 2006 - 12:50

    Jos:

    geweldig. leuk dat je het zo goed naar je zin hebt , dat regelen heb je wel van oma Z hè, realiseer je dat wel ? gioede eigenscha hoor maak het maar leuk voor jezelf.
    Liefs Mam.

  • 27 Juni 2006 - 09:25

    Lous:

    Haaaa zussie!!!

    Echt leuk om hier te zijn!!! De foto`s zijn lang niet zo mooi als het in het echt is, alleen die ver&%¤%¤##&//%¤#!/)te muggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Kusje!

  • 28 Juni 2006 - 17:20

    Marja /WB:

    Hoi Anneke,
    wat een leuke dingen maak jij allemaal mee!
    En leuke foto's.
    jouw salarisstrook waar moet ik deze naar toe sturen?
    Naar je ouders?
    mail me even terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Hirsjärvi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2006

Stavanger

30 Juli 2006

Daag mooi Finland, hallo mooi Noorwegen

27 Juli 2006

laatste paar dagen

21 Juli 2006

geen tijd

04 Juli 2006

Visite
Anneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 62720

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 01 Augustus 2010

Rondje om de wereld

31 Mei 2006 - 14 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: