En dan.... een verhaal - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anneke - WaarBenJij.nu En dan.... een verhaal - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anneke - WaarBenJij.nu

En dan.... een verhaal

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

06 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik ben weer thuis... In Takapuna dan..

Na 3 trips in 3 weken heb ik nog 2 dagen om bij te komen voor ik weer op de volgende trip ga, als het weer mee zit.
Maar nu eerst...
Her dolfijnen verhaal hebben jullie onderhand wel gelezen, dus ik begin gelijk bij de tweede trip. Kutarere, Waihau en Gisborn met Elmer, Gioia en Minne.

Kutarere is een klein dorpje (lees: 3 huizen en een boerderij) in de buurt van Whakatane. Hier wonen Wanda en Brian, Familie van Minne. Dit gezellige stel is zo lief geweest om de familieloze kerst van 4 nederlanders uit Takapuna tot een succes te maken. Hier zijn wij dan met ons 4en op 25 December heen gereden. Tentjes in de tuin op gezet, want het huis zat al vol met logees van eigen bloed, en heerlijk rondgewandeld op de boerderij. De koeien bewonderd en het mooie uitzicht. Ook zijn we meegenomen om bij Eb een visnet te plaatsen in een baai, die we de volgende ochtend leeg zouden halen.
In de avond zijn wij voorzien van een heerlijke maaltijd en menig gezelligheids spelletjes. Om een uur op 2 de tent in om de volgende dag op het christelijke tijdstip van 8.30 gewekt te worden om de vis te halen.
we hadden beet, een paar vissen die gestoomd zouden worden en lekker bij het ontbijt opgegeten werden.

Om een uur of 1 zijn wij weer in de auto gestapt naar Waihau, dat wisten we toen nog niet, maar daar zouden wij die dag eindigen. Na een mooie rit kwamen we aan bij een leuke camping en hier hebben we de tenten weer opgezet. Er stond al een hele Kiwi groep en tegen de avond (na in de zee gezwommen te hebben) werden we uitgenodigd voor een biertje. Dit was erg gezellig.
De volgende dag besloten we nog een nachtje te blijven staan en hebben we rustig aan gedaan. In de avond gezellig met de Kiwi's rond een vuur op het strand gezeten.
28 December werden we in Gizborne verwacht om daar deel te nemen op het BW campeer festijn. we stonden op Bandcamp en na de tenten opgezet te hebben zijn we de boel gaan verkennen. Naar het strand. heerlijk gezeten en toen maar boodschappen gedaan en in de stad gegeten. In de avond eerst een kaartje gelegd en toen richting Jim Bean, een podium waar Reggea gespeeld werd. Dit was goed, maar ik was moe en ging weer richting de tent. 29, 30 en 31 januari waren niet heel anders. een paar andere mensen ontmoet, maar lekker op tijd naar bed.
op 31 januari was er niets speciaal op BW want iedereen ging naar het Rith and Vines festival. Gio, Elmer en ik hebben besloten niet te gaan. Wij zijn op BW gebleven en hebben daar flink gekaart. Toen naar een andere groep die bleef en daar gezellig gezeten tot ze besloten naar de stad te gaan. Gezamelijk op de taxi gewacht en samen met 4 agenten en een paar kamp surveillantes afgeteld 2010 in. De taxi kwam en iedereen ging weg. Alleen Elmer en ik bleven over omdat we erg moe waren. we zijn nog naar het strand gelopen en even genoten van de zee. Maar omdat het erg koud was zijn we rond 1 uur naar de tent gegaan en gaan slapen.

Op 1 januari hebben we met ons 4en besloten naar huis te rijden. We hadden er wel weer genoeg van en verlangde naar ons eigen bed. In de avond waren we thuis.

De voorbereidingen voor mijn volgende trip begonnen. Ik zou naar het noorden rijden, en heb Chantal (ons nieuwe huisgenootje) meegevraagd. zij had nog een paar dagen vrij en zag dat wel zitten.

Op 3 januari in de ochtend richting Cape Reinga (het zo gezegde noordelijkste puntje van NZ) en in de namiddag kwamen we aan na van de west kust genoten te hebben. Daar een camping gevonden, de tent opgezet en langs het strand gelopen, Dit was erg mooi!. optijd naar bed.

De volgende dag net voor een regenbui de tent ingepakt, op naar Whangarei waar we een Hostel geregeld hadden. Heerlijk langs de Bay o Islands gereden. Van Pahia naar Russel met de veerpont (we een volle 6 minuten varen) en door gereden. Helaas was het bewolkt dus was het uitzicht niet overweldigend.
In Whangarei aangekomen eerst ingecheckt, toen naar tutukaka gereden om de duikschool te bekijken. De volgende dag zouden we namelijk om 8 uur gaan duiken en snorkelen.

Toen weer naar het hostel, boodschappen gedaan, gekookt en gegeten. Optijd naar bed.
Om half 7 ging de wekker, spannend... eindelijk weer duiken!!
Op naar Tutukaka waar onze spullen in orden werden gemaakt. op de bood en naar The Poor Knights. dit is een eiland maar geen mensen mogen komen en de natuur de vrije loop heeft. Hierdoor zijn er veel zeldzame vogels te vinden.

Klaar voor de eerste duik, een 7mm lang wetsuit met hoedje want het water is maar 19 graden brrr
3x zoveel gewicht om naar beneden te komen en hup het water in. Met een instructrice mee wat ik wel fijn vond zodat ik niet hoefde te navigeren. Camera mee, en maar genieten van The Gentle Forrest, zoald de eerste duiklocatie heette. Dit was erg mooi, maar lang niet zo mooi als het koraal in Thailand.
na 54 minuten stond ik weer op de boot om me voor te bereiden op de volgende duik. even lunchen, rusten en weer in de pakken. Dit keer gingen we in de grootste grot van de wereld duiken. Dit was echt mooi!! Een Retro grot wil ik het noemen. de wanden waren oranje, groen, paars en bruin met veel leven. Er zwommen enorm grote stingrays onder ons door en dit was overweldigend. Een 57 minuten durende duik dit keer. Deze duik was iets rustiger en gecontroleerder voor mij omdat er 2Kg van mijn gewichten verwijderd was. Dit maakte mijn Buoynce stabieler en prettiger. Mijn camera heeft het helaas begeven na de eerste duik, dus die kon ik niet meer mee nemen.

Weer op de boot, terug gevaren, naar het hostel en lekker eten gehaald bij de Nooldel Canteen. Goedkoop en lekker, wat wil ik nog meer...
Een kaartje gelegd en redelijk laat naar bed.
Vanmorgen om 9 uur opstaan, inpakken, ontbijten en op naar huis.
Eerst nog naar Whangarei Falls gelopen die naast het Hostel lagen, dit was er mooi! 29 meter diep en met tropisch ogende begroeiing.
Toen naar huis, Via de 16, dus weer een andere weg. Dit was erg mooi, want het weer was weer wolkeloos en strak blauw.
Nu thuis, genieten van de rest van het mooie weer, nog 2 dagen en dan weer op pad... Nu maar vast mijn australie weken bedenken en gaan uitzoeken wat ik strax in de 6 weken zuid eiland wil zien.

  • 06 Januari 2010 - 07:11

    Sanne:

    fingers crossed voor mooi weer dit weekend!

    En 6 weken zuidereiland.. dan kan je alles wel zien hoor :p

  • 06 Januari 2010 - 08:47

    Pa:

    Geweldig,
    de aanvulling en uitleg bij de foto's via Skype waren natuurlijk perfect!

  • 07 Januari 2010 - 21:08

    Mama:

    je bent dus niet meer bereikbaar voor skipe? liefs Chehade en mama

  • 12 Januari 2010 - 01:03

    Je Weetwelwie.....:

    Pffffff...
    wat 1 verhaal,,,,
    zoals k het lees...doe je veel leuke levens ervaringen op...
    het zal je nog eens tegen vallen hier in ons kikkerlandje....werken naar huis slapen enz..enz...
    ma ja wij hebben hier lekker ijspret....heb weer eens na lange tyd weer kunnen schaatsen...
    en lekker veel sneeuwpret en daar moet ik het maar mee doen....

    nou ik ga maar weer eens ....
    de groetjes van jewwetwelwie.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Anneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 62744

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 01 Augustus 2010

Rondje om de wereld

31 Mei 2006 - 14 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: