Nieuw Zeeland..... Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Anneke - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland..... Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Anneke - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland..... Napier

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

18 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Napier

Summer in December, Winter in August
The sun travels via North, The southren wind is cold
The swans are Black
The moon grows the other way
The water in the sink goes counter clockwise
The cars drive left
The people are called Kiwi's, which makes it 3 different things (kiwi people, kiwi fruit and kiwi bird)..

Het laatste is iets was zeldzaam is, en wat je MOET gezien hebben als je in Kiwi land geweest bent. Helaas zijn het nacht dieren en komen ze maar in weinig gebieden voor.

Laten we bij het begin beginnen...

Afgelopen week hebbeb Sanne en ik de Tongariro crossing gedaan, dit was 1 van de 2 dingen die we nog wilde doen op noordeiland voor de trip erop zit. aangezien ik de bedrijfsauto nog maar 2 weekenden had hadden we het weer laten besluiten wat we welk weekend gingen doen. Nou het eerste weekend werd mooi, dus hup de berg op.
Helaas bleef Napier dan voor afgelopen weekend. De voorspellingen: regen, regen, wolken, en zondag iets beter..
Na een beetje wikken en wegen, toch wel wetend dat we zouden gaan zijn we op vrijdag avond richting Rotorua gereden. Dit ligt op 3,5 uur rijden van Auckland af en na een dag op werk zitten lukte het mij niet meer om de volle 5,5 uur naar Napier te rijden. Zaterdag ochtend vroeg koffie bij de starbucks (wat hier de helft kost van Nederland of Engeland) en hup de auto weer in. na een kleine 20 minuten lieten we de rotte eieren lucht achter ons (herinner de zwavel, sulfaat stad van een paar weken geleden) op naar Taupo met eindbestemming Napier.

Napier is een stadje aan de Oostkust, waar in 1931 nog een hevige aardbeving is geweest die bijna de hele stad plat heeft gegooid, om er naar na nog een leuke brand overheen te laten woesten. Je raad het al, bijna alle bebouwing was weg en veel is opnieuw opgebouwd in Art Deco stijl (niet mijn ding als ik t mag zeggen)
Het Hostel wat we hadden geboekt stamde uit 18nogwat, en is dus blijven staan tijdens de beving.

Zoals gezegd was het slecht weer in Napier, dus Sanne en ik hadden ons verdiept in slecht weer activiteiten. Nationaal Aquarium, de gevangenis, Thermal spa pools, en winery's. (Napier is HET wijngebied van NZ word gezegd)

Eerst maar naar het Aquarium, waar we het voeren van de Haaien hebben mogen mee maken, en na veel twijfel hebben besloten NIET zelf met de haaien te gaan zwemmen..
Toen naar Opossum land, de Possum is een diertje wat door heel Nieuw Zeeland voor komt en in geïmporteerd, dus geen natuurlijk vijanden heeft. Behalve de mens, er word gezegd: als je een possum aanrijd kan je naar de gemeente (ofzo) en betalen ze je.. dit is natuurlijk niet zo, maar de Possum's worden gezien als een enorme plaag. Als je geluk hebt is er een keer 1 km weg waar geen Possum resten liggen.
Opossum land is gewijd aan deze possum. ze hebben veel huiden, maar vooral informatie en een klein museum met voorbeelden van Vallen, gif, maar ook zingende possums.

Het was nog vroeg dus besloten sanne en ik naar de MacDeco te gaan (Mac Donalds, Art Deco stijl) en te kijken hoe speciaal dat dan niet was... helaas werd het een ritje voor niets, want deze MacDonalds was niet zo speciaal als dat we verwachten. Toen maar naar de Spa. 2 uur lang in de buiten lucht (in de regen) van hete baden genieten, een stoom cabine en een Sauna. Daarna lekker gaan eten en bij de Ierse pub een biertje gedronken.

Nu dnek je... WAAR BLIJVEN DIE KIWI'S in dit verhaal...

Komtie dan:
in het Nationaal Aquarium heb je niet alleen water dieren, maar ook... Kiwi's jaah eindelijk heb ik ze gezien, helaas niet in het wild (wat ook heeel moeilijk is) maar achter glas... Wat een bizarre beesten zijn dat!! haha, Je ziet afbeeldingen, plaatjes, souveniers, maar in het echt zijn ze zo maf!!!

Ok.. vroeg naar bed, zondag om 10 uur een rondleiding door de gevangenis (die de aardbeving ook heeft overleefd) toen naar een schaaps leer verwerker. Dit was erg interessant allebei. en om 12 uur richting huis... De lange route met zo'n 100 KM zand, graffel weg.. De moeite waard! we kwamen een prachtige waterval tegen, mooie uitzichten en regenwoud. om half 10 was ik, na Sanne afgezet te hebben, weer thuis... Klaar voor de laatste week stage.

  • 18 Januari 2010 - 11:38

    Fie:

    Ow An! Wat een heerlijk verhaal weer! Vond t super gezellig gister avond voor mij en ochtend voor jou! Nog even en je avontuur begint pas echt weer! Ben zo trots op je! Dikke kusssss vennnen

  • 18 Januari 2010 - 19:24

    Pa:

    Ik val in herhaling, geloof ik: gaaf! Als je straks in Noorwegen woont, kun je daar een reisbureau beginnen en jezelf als gids laten inhuren...

  • 19 Januari 2010 - 10:19

    Lisette:

    One week 2 go!

    Gaat je lukken! Succes nog!!

  • 20 Januari 2010 - 15:26

    Mama:

    hoe was de gevangenis? en met haaien zwemmen lijkt me tof had ik wel gedaan geloof ik. leisf ons

  • 20 Januari 2010 - 15:29

    Mama:

    sorry maar ik kom niet bij jouw foto's. l;eifs ons, misscien nog als we skipen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Napier

Anneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 62714

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 01 Augustus 2010

Rondje om de wereld

31 Mei 2006 - 14 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: