26-31 Maart, de laatste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anneke - WaarBenJij.nu 26-31 Maart, de laatste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anneke - WaarBenJij.nu

26-31 Maart, de laatste dagen

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

31 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

26-03 chch
Lekker uitslapen, internetten, chillen en naar de stad om met cynthia te eten voor ze naar t vliegveld vertrekt. Samen nog een beetje rond gelopen en toen heb ik haar uitgezwaaid.
Toen naar het Stray bureau om mijn laatste busrit te regelen voor morgen, naar Kaikura.
Toen weer naar t hostel, kleren gewassen en in de zon gehangen, gechilled, gegeten ton weer naar de stad dingen printen en eten kopen. Weer terug naar t hostel. In de avond met mijn kamergenoten zitten kletsen en op tijd naar bed.

27-03 chch. kkra
Om 6 uur op, onder de bulten, bed bugs. Ik heb geen idee wat het zijn, maar ze eten me op en jeuken als de dinges. Mijn gezicht, nek, armen en benen zitten onder.
Eigenlijk zou ik nog 2 nachten in dit hostel blijven slapen na dat ik terug kom uit Kaikura, maar ik heb dit gecanceled.
Om 7 uur ’s ochtends loop ik met al mijn dingen, tassen en zakken naar de stad om een nieuw hostel te vinden. Ik kom aan bij coachman en om 7.15 bel ik aan, gelijk een kamer boeken voor morgen en over morgen en mijn grote rugzak in de storrage.
Op naar Base hostel waar de Stray bus ons oppikt en om 7.50 zit iedereen netjes te wachten. Stray kennende was de bus er pas om 8.10 uur maar toen gingen we met zn allen vrolijk op weg naar Kaikura.
De een gaat walvissen spotten, de andere met dolfijnen zwemmen of met zeehonden. En nog een andere wil met het vliegtuigje walvissen spotten. Ik.. ik ga nix doen. En dat is maar goed ook, want behalve het zeehonden zwemmen is alles afgelast.
Kaikura staat ook bekend om zijn lekkere crayfish. Helaas is dit makkelijk 20+ euro en val ik voor een eggs bennedict (deze was echt abnormaal vies) met een late (de kleinste late ooit gezien) een domper dus.
Lekker film kijken in het hostel. Beetje rondlopen en kijken of ik morgen een bus kan nemen naar Chch. Om 4 uur, de atomic bus voor 22 dollar. Maar daar heb ik helemaal geen zin in, dus ik maak andere plannen.
Lekker buiten op het dek gezeten met een stel mensen van de bus en niet van de bus, lekker aan het bier gegaan en een rugby game gekeken op tv. Gepoolt, meer mensen kwamen binnen en vervolgens een heel gezellige avond gehad.

28-03 Kkra, Chch
Om 10 uur moest ik uitchecken en om half 11 zou ik met Gaz een 3 uur wandeling gaan doen. Om 11 uur was meneer nog niet uit bed. Om half 12 waren we eindelijk aan het lopen, het begon enorm te regenen en we besloten terug te gaan.
Toen lekker warme choco met marsmellows gedronken en toen ben ik mijn spullen gaan pakken, rugzakje, schoudertas en mijn etenstas. Ik liep naar de weg naar Chistchurch en stak mijn duim op.
5 auto’s reden voor bij en de 6e stopte voor me, meneer ging ook naar Chch en ik mocht wel meerijden.
Ik ingestapt en heel gezellig zitten kletsen. Meneer was een jager in vrije tijd en was net een weekendje in het noorden geweest. Nu moest hij weer naar huis om te werken morgen. Ook vissen doet hij, maar daar was het weer toch wel te slecht voor geweest.
Halverwege zijn we ergens gaan lunchen en blackberries gaan zoeken, toen door naar chch. Meneer heeft me heel aardig voor mijn hostel afgezet en gaf me nog 2 perziken ook.
Ingecheckt, tassen weer omgepakt en naar de supermarkt. Lekker gegeten en strax op tijd naar bed. Morgen word een dag vol dingen regelen.

29-03 Chch view
Vandaag moet ik mijn bank rekening opzeggen, maar ik voel me niet zo lekker dus doe lekker rustig aan. Eerst een beetje uitslapen en dan naar de bank. Dit was in 3 minuten geregeld dus ik weer lekker terug naar mijn bedje. Toen op pad om een Dick Smith te vinden, een soort van Media Markt, omdat ik mijn headset gesloopt heb en een film wil kijken. Ik vind een winkel en koop het goedkoopste van het goedkoopste omdat t toch wel weer kapot gaat. Vind een sushi restaurant waar ze voor 5 dollar (2,6 euro) lekker sushi voor de lunch verkopen dus haal een doosje. Terug naar het hostel is het nog geen 12 uur, dus ik nog een film kijken, sushi eten en toen met mijn kamer genootje mee naar een uitzichtpunt waar een kasteel achtig huisje staat. Dit is omgebouwd tot een restaurant waar we koffie konden drinken en van het uitzicht kunnen genieten. Helaas doen ze spontaan aan siesta dus hebben we alleen in de tuin rond gelopen zonder koffie. Super mooi uitzicht weer!!
Terug met de bus, en weer een film kijken. Toen eten maken, Desperate Housewifes kijken en toen naar bed.

30-03 Flight back to Auckland.
Vandaag ga ik terug naar het noorden. Om 6 uur op om om 8 uur de shuttle te halen. Om 8.15 ben ik op het vliegveld in Christchurch en check in. Mijn tas is 23,8 kg!!!!!!!!!!! En dan heb ik mijn handbagage nog niet meegerekend!
9.20 uur boarden en om 9.40 de lucht in. Een korte vlucht van 1,5 uur. Een rustige vlucht Helaas kreeg ik vlak voor de landing ingezet werd de schrik van mijn leven. Het vliegtuig buigt af naar links en het lijkt wel of ie doorslaat, heel even lijkt het alsof we schuin hangen, als in, vleugel boven en beneden ipv links en rechts. En toen schoten we weer terug. Geen leuk idee!! Mijn hart lag in mijn keel en ik kreeg het heel warm. Maar het leek alsof niemand het door had, niemand reageerde erop. Ik ben bang dat ik een beetje vliegangst aan het ontwikkelen ben. Ik heb ook wel zo veel gevlogen in de afgelopen jaren. Maar ik zet me erover heen, we landen redelijk rustig en ik zorg dat ik snel het vliegtuig uit ben, me mentaal voorbereiden voor de 12 uur durende vlucht van morgen.
In Auckland aangekomen ga ik naar het hostel Skyview Frienz. Een gezellig hostel midden in de stad, maar toch niet. Mcleods daughters gekeken, jeej dat was alweer lang geleden!
Toen naar Takapuna om mijn spulletjes op te halen, Chantal was thuis dus dat was wel even gezellig weer. Natuurlijk had ik daar vel meer spullen dan ik me herinnerde en moest mijn rugzakje volproppen en zelfs dingen aan de buitenkant hangen. Ook een verjaardag kaartje van Marlous lag er voor me :D:D weer een beetje jarig!!
Terug naar Auckland en toen begon de uitdaging. Mijn tas herinpakken, met extra spullen, en dingen weg doen.
Ik heb linnen tasjes gekocht voor mijn kleding, en die mogen niet uit elkaar barsten heb ik met mezelf afgesproken. 1 tasje voor broeken en jurkjes, 1 tasje voor truitjes, en 1 tasje voor ondergoed. Prima. 1 broek, 2 shirts, 1 omslagrok en een vest uit m’n tas. Weg ermee.. (jah had mooi geklonken als dat de inhoud van mijn tas was!!)
Wetsuit in mn tas, boeken erbij, kleding en alle andere dingen. Zelfs mijn klamboe zit er weer in. Nu maar afwachten hoe zwaar mijn tas morgen is.
Toen gegeten en even lekker zitten kletsen met een paar Duitsers. Lekker gitaarspelen (hun, niet ik) en toen een gratis biertje in een bar. Terug naar het hostel en dit allemaal typen.

31-03 laatste dag Auckland
Vandaag moest ik om 10 uur uitchecken. Mijn spullen gepakt en naar de luggage gebracht. Toen even door Auckland gelopen maar ik voel me nog steeds niet zo lekker dus rustig aan op de bank in het hostel gezeten voor het grootste deel van de dag. Mijn eten achter gelaten, de gratis bus gereden en toen naar het vliegveld.
Inchecken, ik zit op stoel 56 J groot vliegtuig dus. Hopen dat het beter gaat dan gister. Ik weet nog niet of ik nu voor de verandering wel een keer aan het raam zit, want dat heb ik nog niet gedaan dit jaar.
Mijn tas was nu 24,8 kilo. Dus incl. het extra gewicht van de spullen die nog in Auckland lagen, en excl. Het gewicht van de spullen die ik achterlaat is mijn tas toch nog een kilo zwaarder. Te veel boeken en mijn pak werken hier grotendeels aan mee. Ik vlieg om 22.30 uur, het tijdsverschil met Nederland is nu 11 uur omdat jullie al in de zomertijd zitten. In La weet ik het niet, dus dat komt later wel.
Het is raar om Nieuw Zeeland achter te laten. Ik heb hier echt een enorm leuke tijd gehad maar ben ook wel toe aan iets nieuws. Nieuw zeeland is echt een land waar je de tijd voor moet nemen en ik ben blij dat ik dat ook gedaan heb. Behalve dat ik er pas een beetje laat achter kwam dat er super mooie meerdaagse wandelingen zijn, heb ik alles gedaan wat ik wilde doen. En misschien zelfs nog wel meer. Maar helaas vliegt het geld er ook doorheen dus moest ik het af en toe wat rustiger aan doen en keuzes maken. Ik ben blij met de keuzes die ik heb gemaakt. Wat me nu te wachten staat: 12 uur zitten, hopelijk een beetje slapen (ik heb redelijk geleerd in bussen te slapen dus heb goede hoop op wat rust) en veel films kijken. Ik hoop dat ze een nieuwe selectie hebben, want de lijst naar Australie had ik bijna alles al gezien.
Ik ga nog 45 minuten wachten, boek lezen en met mensen babbelen, en dan ga ik boarden. Zoals ik mijn vorige korte berichtje: tot in LA!

  • 01 April 2010 - 12:30

    Pa:

    Hoi Anneke,

    Nou, dat was een mooie afsluiting.Dank je wel voor je uitgebreide verslagen. Zo heb ik ook een beetje mee kunnen genieten.
    Wist je dat in de VS de Mc Donalds gratis Wifi hebben?
    Tot de volgende keer maar weer.
    Liefs,
    je pa

  • 02 April 2010 - 15:01

    Chehade En Mama:

    ja, ja de inhoud van jouw tas lachen! in de vs hebben ze gratis internet wist je dat. met papa vaak daar gaan zitten om ervan te prifiteren. teids verscil is meer dan 8 uur denk ik, in cabnada hadden we 8 uur verschil. veel plezier liefs ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Anneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 62733

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 01 Augustus 2010

Rondje om de wereld

31 Mei 2006 - 14 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: