06-06 tot 14-06 Laatste week South America - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anneke - WaarBenJij.nu 06-06 tot 14-06 Laatste week South America - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anneke - WaarBenJij.nu

06-06 tot 14-06 Laatste week South America

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

15 Juni 2010 | Argentinië, Buenos Aires

06-06 Puerto Iguazu
Vanmorgen weer naar normale uren uitgeslapen, om 8 uur ging mijn wekker en ik moest eruit. Douchen, aankleden, tas inpakken, ontbijten, tas verder inpakken en uitchecken.
Eerst naar een caffeetje om koffie te drinken en mijn internet dingen te regelen. Helaas deed het internet het daar iet en zat ik aan een vieze koffie te nippen. Toen naar de bank m mijn laatste centen eraf te stelen en die bank deed et niet. Naar een andere bank en terug naar het hostel. Daar deed het internet et wel en heb ik even geld over kunnen maken.
De hele ochtend loop ik al op mijn slippers want mijn schoenen zijn gister nat geworden door de waterval. Mijn kleren zijn in de was dus ook geen vest om aan te trekken. Ik zit lekker in het hostel op et internet en vermaak mij wel. Toen even naar buiten om te lunchen en de zon is door gebroken dus ik warm weer een beetje op. Terug naar het hostel om mijn tijd te verdoen tot ik naar mijn bus kan, en mijn was klaar is (in de andere volgorde). Ik zit lekker te chatten op msn, pa komt nog even online op skype en ik vermaak me wel weer. Om 6 uur loop ik naar beneden en mijn was komt ook net aan, wat een timing. Mijn schoenen worden uit de zon gehaald maar zijn helaas nog niet droog. Toch maar op mijn wandelschoenen de bus in dan.
Ik pak mijn tas opnieuw in met de schoon gewassen kleren erbij en loop naar et bus station. Daar ga ik lekker op het terrasje zitten waar ik in de middag ook al lunch gehad heb. Een serveerder komt naar buiten en vraagt of ik het dan wel niet koud heb. Nee hoor, het is juist lekker! Waar kom je vandaan? Nederland. Ah, daar is het veel kouder dan snap ik het wel. Als je naar binnen wilt verhuizen mag dat ook wel hoor! Ben je gek, moet ik die zware tas optillen, daar heb ik geen zin in hoor, ik eet lekker buiten!
Ik bestel 2 empanada’s, de culinaire specialiteit van het zuiden en een kopje koffie. Mijn eten en drinken komt snel en ik heb nog geen 2 happen genomen of de 2e serveerder komt naar buiten. Of ik het dan niet koud heb? Nee hoor, het is juist lekker. Ohw je kan best een beetje Spaans, waar kom je vandaan? Ja een heel klein beetje, uit Holland. Ah, ja dan snap ik et wel, maar alsje naar binnen wilt kan dat ook hoor! Ja is goed, dank je wel, maar ik vermaak me wel hier. Hoelang blijf je? Ohw ik ga vanavond met de bus. Ok waar naar toe? Rosario. Ohw mooi! Goede reis. Dank je wel.
Nu typ ik mijn blog en verwacht de derde serveerder binnenkort om het gesprek nog ene keer over te doen.
Over een uurtje moet ik naar de bus, 18 uur naar Rosario om daar gelijk een andere bus te pakken naar Ramallo waar ik met Maria Jose en Ananda heb afgesproken. Ik blijf er 1 nachtje en hoop ook nog even bij Jaqueline naar binnen te kunnen wippen.
Maar dat merken we morgen wel weer. Nu straks snel naar binnen, want het begint toch wel koud te worden hier op mijn terrasje.

07-06 Iguazu- Ramallo
Om 3 uur ben ik in Santa Fe, maar ik zou om 3 uur in rosario zijn om daar de bus naar Romallo te kunnen pakken. 2 uur later sta ik in Rosario en ik regel snel een buskaartje door, ik heb 5 minuten dus met mijn 25 kilo hoop ik maar dat ik et allemaal red. gelukkig, ik zit in de bus, nog 3 uurtjes en dan ben ik in Ramallo. Wat is er in Ramallo? Familie! Om 8 uur kom ik aan en zoek ergens een telefoon op, eerst kan ik niet bellen want de telefoon is geblokt voor mobiele nummers, maar dan mag ik van de mevrouw in het Shell station met haar mobiel even bellen. Eerst Maria Jose proberen, die mobiel staat uit. Dan Ananda, die neemt op maar hangt ook weer op. Ohjee!
Dan gaat haar telefoon, het is Ananda. Ze zat in een examen en moest even snel de klas uit zien te komen. Ze vraagt of ik met een taxi naar haar school kan komen zodat we samen van daar naar het huis kunnen. Ik doe braaf wat me gevraagd word en zit op een bankje in de school op Ananda te wachten. De directeur komt even een praatje met me maken en doet dit duidelijk om zijn Engels een beetje te oefenen. Ik lees lekker mijn boek en dan gaat de bel. Er staat opeens een tiener voor me die vaag iets weg heeft van het 9 jarige meisje wat ik me herinner. En ja hoor, het is Ananda. Helemaal blij me te zien begint ze honderd uit te praten. Al haar vriendinnen staan om ons heen alsof ik een beroemdheid ben en proberen om de beurt hun Engels op me uit. Helaas komen ze er niet ver mee. Ze moeten nog even terug naar klas, en ik mag mee. De leraar geeft even les en wil dan alles van me weten. Om half 11 pm, ja Ananda zit tot zo laat op school, lopen we de school uit op zoek naar een taxi, want op haar fietsje gaat het allemaal niet lukken. We rijden naar huis en daar zijn Maria Jose en Anton, we eten wat avond eten en kletsen wat af. Dan om een uur of 1 naar bed.

08-06 Ramallo
Lekker uit slapen en om 9 uur zit ik met Maria Jose in de tuin koffie te drinken. Ze hebben een heel leuk huisje aan een rustige weg met een grote lap grond erachter. Het doet heel gezellig aan met de bomen, het konijn, de tafeltjes en de schommels. Na de koffie fiets ik naar een winkeltje om meel te halen en als ik terug kom is Anton wakker en begint Ananda ook wakker te worden (ze blijft voor de gelegenheid thuis van school). We gaan poffertjes en pannenkoeken maken! Das lang geleden.
Dan pakken we de spullen voor een kleine wandeling en lopen naar het achterste deel van de tuin. Daar door een hek en door een weiland. We komen bij een schattig beekje en daar drinken we mate, Anton vliegert wat en ik maak foto’s. we kletsen wat en lopen stroom opwaarts om de schildpadden en vissen te zoeken. Het is een heel mooi loopje maar helaas geen leven wezen te bekennen. Terug om te lunchen en even wat te relaxen. Dan gaan we naar het dorp om naar de rivier te gaan en daar te lopen. In de zomer is het daar heel toeristisch en er staan veel strandtenten. Een daar van heet Maria Jose gedecoreerd dus daar lopen we naar binnen. Het is super mooi!
Dan gaan we ergens koffie drinken en moet Ananda toch nog even naar school om een test te doen. Het is onderhand 8 uur en ze zet me snel af bij Jaquilin en Roela. Maria Jose en Anton gaan terug naar huis.
Ik zit 2 uur lang bij Roela aan bed en heb met mijn gebrekkig Spaans allemaal interessante gesprekken. Jaqueline spreekt redelijk Engels en moet af en toe iets vertalen. Ook Ivan spreekt zijn woordje Engels en die helpt ook een beetje. We hebben het erg gezellig en om half 11 komt Ananda me weer ophalen. Tijd voor dinner! We gaan naar een pub waar al haar vrienden zijn en eten daar een hapje en drinken een biertje. Ik krijg een lokaal drankje te proeven wat geheel natuurlijk is, en best lekker. Om 1 uur worden we thuis gebracht nadat we een taxi voor morgen hebben geregeld.

09-06 Ramallo- Buenos Airies.
Om 10 uur moet ik de bus hebben in Ramallo dus om 9.15 een taxi naar de bus. Ananda gaat gezellig mee want die gaat voor de gelegenheid nog een dagje niet naar school. Ik koop een kaartje, wat te eten en om 10 uur precies komt de bus. Om 2 uur kom ik aan in BA. Gelijk springen er allemaal taxies op me af, maar die vind ik te duur. Ik vind een goedkopere en die brengt mij netjes naar het hostel wat ik heb uit gekozen. Een redelijk modern hostel waar alles lekker schoon en nieuw is. Betaal er iets meer voor, maar heb ook wel even een lekkere warme douche nodig.
Ik heb trek dus vraag om een lekker restaurant. Daar loop ik heen, aangekomen vaag ik een tafel voor 1. er staat een Amerikaan achter me die dat ook doet dus ik besluit hem uit te nodigen. Is toch veel gezelliger met z’n tweeën eten.
Ik eet lekkere milanese.
Als ik terug kom zie ik mijn kamer genoot, zij wil graag tango leren dansen en gaat naar een les. Ik ga mee.
Om 7 uur zou er een les zijn, dit is verkeerde info.
Om 8 uur ergens anders redden we nu niet meer. Half 10 is er nog iets misschien, maar om 10 uur zeker.
Dus we gaan naar die van 10 uur. Als we binnen komen zijn de mensen nog lekker aan het rock en rollen, maar om 10 uur begint de tango.
Het ziet er mooi uit, maar gaat mij te langzaam! Ik word gevraagd om te dansen nog voor ik les heb gehad, dus ga er voor. Het ging prima. Meneer bleek een dans leraar te zijn. Toen de les in en daarna vrij dansen. Om 1 uur weer naar het hostel.

10-06 BA
Ik heb om 2 uur met Kristen af gesproken, kristen ken ik uit nieuw zeeland. We zaten samen op de stray bus.
Om half 12 begin ik mijn wandeling. Eerst naar defensa voor koffie en dan richting het natuur gebied. Daar loop ik 2,2 km een pad af voor ik weer de stad in duik. Nu is het 13.15 uur en ik maak mijn weg naar plaza de republico waar we hebben afgesproken. Ik ben te vroeg, maar zij ook. We lopen naar avenida de mayo voor een koffie en wat lunch en dan een rondje door haar wijk. Naar haar hostel en dan weer een rondje. Toen naar mijn hoste en toen ging ze weer weg.
Het was erg gezellig en ze gaat vanavond met een paar vrienden een biertje drinken. Of ik mee wil? Ja tuurlijk! Ik krijg een berichtje via facebook if ik om half 9 bij haar hostel kan zijn. Om 8 uur loop ik weg met het idee een taxi te pakken na een paar blokken maar besluit toch te lopen. Iets te laat kom ik aan en we werken snel een paar empanada’s naar binnen. Dan hup op de metro, een stukje lopen en dan zijn we in Palermo Serrano. Hier gebeurd het allemaal!
We drinken een biertje, en nog een. Lopen wat rond, en om half 1 lopen we naar de bus om terug te gaan. Het laatste stukje stap ik in een taxi want BA is ook niet enorm veilig ’s nachts.

11-06 Steak!
Ik voel me niet zo heel lekker, blijf lekker in bed, ga om 4 uur wat eten buiten maar voel me nog niet goed. Weer in bed. Om 10 uur ga ik met een kamergenoot steak eten en dat gaat wel weer beter. Om 1 uur thuis en slapen.

12-06 Market and Dance.
Mijn kamer genootjes en ik besluiten naar Recoletta te bussen. Maar eerst rustig opstaan, de Argentinie wedstrijd kijken, om 12 uur wat eten en dan op de bus. Er is een crafts market en aangezien we die nog niet genoeg gezien hebben kijken we onze ogen weer uit. Er is weer veel van het zelfde. Maar omdat het regent zijn alleen de exclusieve er. We worden minder afgeleid door alle prut. Er zijn mooie sieraden en ik kom weer in de verleiding om het een en ander te kopen. Geloof me, als ik zeg: ik heb geen kadootje voor je, dan lieg ik! (tenzij je niet op mijn lijstje staat, dan heb je pech)
Om 15.30 begint Engeland-Australie. En aangezien mijn room mates engels zijn lopen we een pub binnen om de eerste helft van de wedstrijd te kijken. In de rust taxien we snel naar een andere pub waar het gezelliger zou moeten zijn. Het was er ook gezellig, helaas waren ze vol en mochten er geen mensen meer in.
Wij de hoek om en de rest van de game kijken. Toen na de wedstrijd wel naar de pub en allemaal leuke mensen ontmoet.
Om 8 uur richting t hostel en een beetje rusten, slapen, douchen, omkleden om te gaan stappen.
Om 11 uur had Kat met iemand afgesproken om naar een show contemerary art te gaan. Dus dat doen we. Dansen, moderne viool, rare bands met mensen strak van de coke, en mensen die muziek maken met speelgoed. Erg interessant maar in een benauwde ruimte. Om 1 uur voel ik me zo raar dat ik er vandoor ga, in een taxi stap en mn bed in duik.

13-06 Rondje BA
Dan zou je denken, ze is 4 dagen in BA heeft ze wel t een en ander gezien..
Maar het valt tegen.
Omdat ik gister lekker op tijd in bed lag ben ik vandaag om 9 uur klaar wakker. Mijn kamergenoten slapen nog en hebben een kegel! Ik douche, kleed me aan, ontbijt, en loop naar de zondags markt. Er is nog niet veel gaande dus ik loop een stukje richting Florida (shopping straat) daar slaag ik er in om postkaarten en postzegels te vinden. Ik loop door naar plaza san Martin en kom een Australische tegen, ff kletsen en weer door. Ik loop naar Recoletta waar de Lonley planet wandeling begint. Eerst nog even lekker lunchen en dan naar de cemetry. Het is heel indrukwekkend, net een klein dorp voor de doden. Als je door een straatje loopt lijkt het net een rij huizen, maar als je door het raam kijkt zie je kisten en foto’s. het is een combinatie van oud en nieuwbouw. Erg indrukwekkend
Ik loop door en zie een oude universiteit in victoria stijl. Super mooi.
Dan weer richting het park en kom langs een design beurs, ik ga niet naar binnen. Loop verder en dan is er een super grote bloem, een beeld van ijzer, die ’s nachts ook dicht gaat, heel grappig!
Universiteit van recht, een oud gebouw. Dan loop ik weer richting de bus en ga naar het hostel. Even wat spullen terug brengen en dan weer door.
ik ga naar La boca, dit is een wijk met allemaal gekleurde huizen aan de waterkant. Heel leuk om te zien, maar ik moet wel in het toeristen gebied blijven zegt een man op de bus, want het kan gevaarlijk zijn, erg leuk en gezellig met terrasjes, tango dansers, markt kraampjes en straat optredens.
Ik word nog een restaurant binnen gesleurd om naar een foto van wimlex, bea en max te kijken. En dan stap ik weer op de bus. (haha je zou de spelfouten moeten zien, voor correctie, ik zit namelijk Nederland te kijken op het vliegveld)
In de avond zitten we lekker in de bar in het hostel, nadat ik mijn spullen heb ingepakt. Dan ga ik met Jo even kijken of de markt nog bezig is, maar om 8 uur was die wel afgelopen. We halen lekker sushi, eten het op in de bar en gaan een film kijken. The persuit of happiness.. mooie film.
Om 1 uur naar bed want om 6 gaat mijn wekker weer.
14-06 Bye bye South America
Om 6 uur op, nog een kwartiertje liggen, aankleden, tas verder inpakken, eten om half 8 komt de shuttle me ophalen. Op het vliegveld kan ik nog niet inchecken dus ik typ mijn blog. Dan inchecken, gelijk door de douane in de hoop een TV te vinden. Net de laatste minuten van de eerste helft kunnen kijken en nu zit ik de wedstrijd te kijken onder het genot van een kopje koffie.
Tot in panama!!

  • 15 Juni 2010 - 04:02

    Lisette:

    On-ge-lovelijk allemaal zeg!

  • 15 Juni 2010 - 04:36

    Pa:

    Hééj Anneke, je popt zo maar op in Panamá terwijl ik bij de vijver naar jonge libelles loop te speuren. Leuk even geskypt. Prachtige foto's weer. Ja: ik heb de zwanen gezien ;-).
    Je hebt weer veel gezien en beleefd. Tot de volgende keer maar weer.

  • 15 Juni 2010 - 07:56

    Lous:

    Wat cool dat het gelukt is om de familie te bereiken!!!!
    Veel plezier in panama!

  • 15 Juni 2010 - 08:09

    Je Weet Wel Wie...:

    Hey.....heb weer genoten van je reisverslag...(leuk dat je je fam. bezocht heb...)
    het is echt restaurant, pub,cafe in/uit....toemaar...
    je hebt het goed voor elkaar daar...geniet en hoop weer snel wat van je te vernemen...geniet daar en neem 1 biertje van me....dan doe ik dat hier ook voor je....

    liefs vanjeweetwelwie...

    En bedankt voor je kaar....mooi stadion...maar De Kuip is mooier....

  • 15 Juni 2010 - 18:36

    Stief:

    haha jaa die koffie moet je zelfs half over de wereld nog zuipen... echt gaaf dat je je familie heb opgezocht btw!! have fun hun!:)

  • 17 Juni 2010 - 13:53

    Chehade En Mama:

    wat fijn dat je bij de famielie geweest bent! liefs

  • 21 Juni 2010 - 13:04

    Sanne:

    Leukleukleuk!! Ik wil ook weer reizen! :p

    Nog 41 dagen joh! Duurt niet lang meer.. en over 55 dagen gaat Gio al weer weg, dus dan moeten we in die 2 weken maar ff bakje koffie doen met zn 3tjes!! En heeul veul bijkletsen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Anneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 62716

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 01 Augustus 2010

Rondje om de wereld

31 Mei 2006 - 14 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: