28-06/01-07 NYC deel 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anneke - WaarBenJij.nu 28-06/01-07 NYC deel 2 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anneke - WaarBenJij.nu

28-06/01-07 NYC deel 2

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

01 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

28-06 NYC
Geen rondje dit keer. Ik kom om 12 uur aan op penn station in nyc en ben nog net op tijd om de laatste 5 minuten van de wedstrijd te kijken. Dan loop ik naar de subway en ga naar het hostel. Daar wacht ik tot ik in kan checken, helaas doet het internet het nu niet. Want ik wil graag mijn verhaaltjes en foto’s uploaden. Toen heb ik de volgende wedstrijd maar gekeken. Op tijd naar bed en heerlijk 13 uur geslapen.. Mag ook wel na een weekend met geen tot weinig slaap.

29-06 NYC avond rondje
De hele dag chil, internet en voetbalwedstrijden kijken. Om 6 uur ga ik met 2 gasten van het hostel naar het yankees stadion want er is een wedstrijd. We proberen goedkoop kaarten te krijgen maar de goedkoopste is 60 dollar. Laat maar. We komen een man tegen die kaarten verkoop dus voor 25 dollar each kopen we 2 kaartjes. (gast nr 3 had al een kaartje) we komen bij de gate en natuurlijk doen de kaartjes het niet. Was te verwachten. Naar de ticketbalie en blijkt dat deze kaarten op ebay zijn verkocht en daardoor onbruikbaar zijn gemaakt. Ach, het was te proberen.
Terug naar het hostel ff eten en toen naar down town om naar de bios te gaan. Iron man 2 gekeken en een biertje gedronken. Om 1 uur terug in het hostel en slapen.

30-06 Rondje NYC and brooklyn
Mijn laatste volle dag NYC moet natuurlijk niet verspild worden door slapen, internet en wedstrijden. Gelukkig word er vandag niets gespeeld dus om half 11 ben ik met Michiel op weg naar de Brooklyn bridge. Ipv over een bruggetje fietsen gaan we dit keer lopend. Het is een lekker dag, niet te warm en een beetje wind, blauwe lucht en droog. We lopen over de brug en gaan een beetje brooklyn heats in, aan de waterkant raak ik met een vrouw aan de praat die me de gehele geschiedenis van de have verteld en dat was best interessant (denk ik, kon haar moeilijk verstaan). Weer terug over de brug en ik koop een hele mooie pen tekening van times square. Aan de Manhattan kant splitsen we weer op en ik loop nog een keer naar ground zero. Want wat blijkt, ik was naar de verkeerde kerk geweest. Dit keer kom ik goed uit en ik ga het gedenk kerkje in waar op 9/11 alle reddingswerkers hebben kunnen rusten, eten en praten tijdens de dagen. Dit is heel indrukwekkend, er is veel te vingen en een soort museum achtige uitstalling van de kado’s foto’s en vermiste personen posters.
Dan loop ik weer langs park ave. Dit keer naar China town waar ik uiteindelijk een souvenir voor Tante ruth vind en een grote tas wat ik als 2e incheck bagage kan gebruiken. (mijn tas past wel, maar is te zwaar, aangezien ik 12 uur door Casablanca wil lopen wil ik ook niet de zware dingen in mijn hand bagage doen) ik loop door naar little italie en heb een heerlijke spaghetti Carbonara met een Peroni mjammie!
Dan naar Tribeca ofzo en langzaam omhoog naar Soho. Het is onderhand 5 uur en stap op de metro naar het hostel. Ik upload mijn foto’s, babbel wat met papa en stress omdat ik niet kan vinden hoeveel bagage ik mee mag. Pak mijn spullen zo in dat mijn extra tas ook als handbagage mee kan mocht het moeten, en ga lekker naar bed.

01-07 bye bye NYC
Om 11 uur uitgecheckt en wel loop ik naar Central Park. Het is frisjes en ik zit op een bankje een boek te lezen. Loop terug naar het hostel om half 1 omdat ik het te koud krijg en wil me omkleden. Dan belt Fadhima me op omdat we zouden afspreken. Ik loop weer terug naar CP en we gaan lunchen, een heerlijke steak burger. Aida (de dochter) voelt zich niet zo lekker dus na de lunch nemen we weer afscheid. Ik ga weer even lezen in CP en loop weer naar het hostel om op mijn shuttle te wachten. Om half 6 is ie er en om 7 uur ben ik op het vliegveld. Inchecken, tax free shoppen en mijn verhaaltjes typen.
Tot volgende keer!

  • 02 Juli 2010 - 04:44

    Pa:

    Een rustig afscheid van een hectische stad...

  • 04 Juli 2010 - 22:56

    Jeweetwelwie....:

    hey.......
    lekker verder reizen....
    Zo naar ons kikker landje...waar het mooi weer is...er zullen vast veel mensen die jou hebben gemist...maar met dank aan je lees verslagen weten veel mensen datje het top hebt gehad....en is het gemis naar jou minder groot was...geniet van wat nog komen gaat...
    groetjes van jeweetwelwie,,,

  • 05 Juli 2010 - 09:03

    Chehade En Mama:

    dank je wel voor het kopen van de tas! handig.
    liefs mama en chehade

  • 06 Juli 2010 - 14:49

    Demian:

    Ha! eindelijk verslag van een stukje wereld waar ik ook ben geweest! (NY) Ben ook heel benieuwd hoe je je volgende bestemming vindt (Benin). Geniet van de laatste twee maandjes, en tot begin augustus!!

  • 19 Juli 2010 - 13:08

    Chehade En Mama:

    fijne daghen nog, ik heb me per ongeluk afgemeld, sorry. en weet niet hoe weer aan te melden. kan jij dat voor me doen?
    liefs Chehade en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Anneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 62742

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 01 Augustus 2010

Rondje om de wereld

31 Mei 2006 - 14 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: