Visite - Reisverslag uit Hirsjärvi, Finland van Anneke - WaarBenJij.nu Visite - Reisverslag uit Hirsjärvi, Finland van Anneke - WaarBenJij.nu

Visite

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anneke

04 Juli 2006 | Finland, Hirsjärvi

Zusje was hier.

Marlous was hier, en dat was echt super gezellig :-D
Zaterdag 24 juni heb ik haar op gehaald van het vliegveld om 14.25 uur (na een half uur vertraging) en zijn we gelijk in de auto gestapt Helsinki in. Lekker de stad in gegaan en gelunched, later avond gegeten en om 21.00 uur gingen we op de boot naar Tallinn. De reis duurde 3 uur en was echt heel mooi, om 24.00 uur zijn we naar onze kajuit gegaan om tot 7 uur te slapen. (toen lag de boot al aangemeerd).

Om 7 uur de boot af, en gelijk het nog rustige en vooral stille Tallinn in. Op zoek naar een pinautomaat (waar je volgens de lonely planet over struikeld) zijn we na een ruime 3 kwartier maar naar het station gegaan om te pinnen. En lekker gaan ontbijten. Om een uur of negen werd de stad wakker, en ook de pinautomaten (en struikelde we er inderdaad over). Heel veel souveniertentjes en ook opmerkelijk veel antiek winkels. Mooie kerken en leuke striates. Al met al, de moeite waard.
We zijn in een middeleeuws restaurant gaan eten, met honing en kruiden bier. Heerlijk eten. En weer op naar de boot.

Om 16.45 uur weer terug naar Helsinki. Weer een mooie reis.
En in de auto naar t huisje waar ik hier woon.

Maandag moest ik gewoon werken, dus hebben we rustig aan gedaan, druk met de kinderen wel, en ik geloof niet dat marlous aan haar werk is toen gekomen. In de avond de auto gepakt en rondgereden.
Dinsdag ook weer in de ochtend met de meisjes, en om 13.00 uur righting een kinder festival in het westen. Mooie rit er naartoe en het was gezellig. Weer de auto in en wat verder gereden. Uiteindelijk langs een mooie route in Salo terecht gekomen en daar uit eten geweest. T was heerlijk.
Woensdag weer via een mooie route naar Helsinki. Lekker geshopt. En om 19.00 uur naar het vliegveld om Marlous af te zetten.

Foto’s op:

• 04 Juli 2006 - 15:03

René:

MOOOIII!!!!

• 04 Juli 2006 - 21:16

Karin:

Hallo, ja..... we hwbbwn contact. Foto's zien er prachtig uit. Leuk om alles te lezen en te horen dat het goed gaat. Veel plezier als Rene komt, jammer genoeg heb ik Jos niet meer gesproken voor haar vakantie. Hier alles oke. Mark is op wonderbaarlijke wijze over!!!! Geesje moet morgen rijexamen doen en krijgt donderdag haar diploma! Ernst heeft een rubberbootje gewonnen met een rubberbootjeroeiwedstrijd (screbbelwoord) en doet alles nu per boot. Iris zit goed in de puberteit!!!
    En Arie en ik zwoegen in de hitte, ophet werk en in de tuin.
    Dusss alles gaat prima
    Zoen van mij en de rest.

• 07 Juli 2006 - 12:13

Demianinafrika.waarbenjij.nu:

En nou zit de visite alweer hier! (of eigenlijk: zelfs dat al niet meer. Dat vliegt maar van hot naar her...)

Nog steeds naar je zin in het heel erg verre noorden?? Hier 'down under' is het kouder dan daar, dat blijft toch raar. Als je denkt aan Finland denk je aan sneeuw en bevroren meren, oeroude dennenbossen en rendieren, en als je denkt aan Zuid Afrika denk je aan zon, en droog, gele savanne en leeuwen.

Veel plezier nog daar!