DUTCHIES SUPPORTING THE ALL WHITES!!!!1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anneke - WaarBenJij.nu DUTCHIES SUPPORTING THE ALL WHITES!!!!1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anneke - WaarBenJij.nu

DUTCHIES SUPPORTING THE ALL WHITES!!!!1

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

16 November 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Huh? wat? Wat is de All Whites? Wie zijn dat? Waarom zouden drie gekke nederlandse meiden naar Wellington rijden om de All Whites te zien?

Het zit zo:
een paar weken geleden kwamen wij erachter dat de All Whites, HET nationale voetbalteam van Nieuw Zeeland kans maakt om in het WK te verschijnen in 2010. en hoe? Door van Bahrain te winnen.. Jaa wat is Bahrain? Geen idee, een eiland in Azie is mij verteld.
Maar niet belangrijk. De wedstrijd zou 14 november gespeeld worden in Wellington. Voor 30 Dollar (15 euro) konden wij, Sanne, Gioia en ik) erbij zijn. Nou dat zagen we wel zitten hoor.. Een road trip naar wellington met 3 meiden, in een weekend. iedereen die een beetje topografie kan denkt nu: wat? das best ver!. inderdaad, het is zo'n 650 km heen, en 650 km terug (als je dezelfde route neemt)

Dus wij op vrijdag de 13e onze tassen gepakt en na het werk vrolijk in de auto gestapt. om 5 uur reden we weg. Die vrolijkheid was snel weg toen we aan het eind van de straat de file in reden, maaar dat heeft ons niet doen terugkeren. Wij naar Taupo, een plaatsje redelijk halverwegen waar we zouden slapen om op zaterdag verder te rijden. de tocht van 3.49 uur duurde voor ons 4,5 uur. Maar om half 10 waren we dan ook in het hostel en lagen we bijna te slapen.
Zaterdag 14-11 om half 7 op om om half 8 weg te rijden. dit is allemaal goed gelukt en na een rit van 7 uur (met stoppen voor ontbijt, foto's en andere dingen) waren we om half 3 gesetteld in het hostel in Wellington.

Natuurlijk even 10 minuten uitrusten en toen de stad in. Wellington verkennen...

WAT EEN WIND!! het heet niet voor niets Windy Wellington.. Maar het was droog en niet al te koud, dus wij lekker rondlopen. Overal liepen al voetbal supporters en we kwamen al flink in de stemming. We hebben nog een mooie Nieuw Zeeland pet gekocht om naar de wedstrijd op te hebben (sanne en ik zijn um allebei verloren door de wind... MAAAR.. ook weer terug gevonden!!)
om 5 uur waren we omgekleed, onze home made shirts aan: DUTCHIES SUPPORTING THE ALL WHITES.. Want we willen natuurlijk wel laten weten dat we er zijn!! en onze eigen namen op de achterkant.
Op naar eten en het stadion. Het eten was een moeilijk opgave, maar uiteindelijk hebben we van een pie en een quiche genoten in een koffie tentje. toen naar het stadion.. Onderweg een kroeg in gezogen door de gezelligheid om een biertje te drinken en de Kiwi's liepen ons meteen ondersteboven! aah im 5% dutch: oranje boooven oranje boooven (zing dit met een kiwi accent) en: een, twee, ga je mee... tot aan negen, tien ik heb jou gezieieien... en zo nog veel meer.. Zelfs de KNVB tatoos werden geshowd. Het was een mooi welkom!

Op naar het stadion.. helemaal bovenaan achter het doel, niet de beste plek, maar wel een super overzicht!.. eerst nog de warming up bekijken, toen om 8 uur begon de wedstrijd.. wat saai, wat een niveau.. aahw Van Nistelrooij had die echt wel gescoord.. hmm, BIERTJE? jah hoor, een biertje uit een plastic fles met een draai dop, mooi was dat..
Aan het eind van de eerste helft werd er dan eindelijk gescoord!! en de sfeer was niet meer te drukken, GE WEL DIG, wat een fanatiekelingen!!!!
Bahrain had een 1-1 nodig om door te gaan, maar NZ MOEST winnen. dus de druk op het spel werd groten, Bahrain moest scoren, en NZ kon het zo houden.

Na de break Ging de wedstrijd door en was het heel spannend! Een Pennalty tegen aaah Maan meneer keeper was geweldig, Echt THE MAN OF THE MATCH! en redde het doel!
FFT FFT FFT einde wedstrijd.. Het stadion ging los!!! 35.194 mensen, waarvan pak m beet 100 Bahrainen.. los!! ALL WHITES ARE GOING TO SOUTH AFRICA, ik moet er misschien even bij vertellen dat het laatste WK avontuur in 1982 is geweest..
Na een lange file loop het stadion uit, nog even de kroeg in gedoken om het te vieren... We werden uitbundig bedankt voor de aanwezigheid.. en Wij terug naar het hostel, want jaa.. Wie naar Wellington rijd in 2 dagen, heeft nog maar 1 dag om terug te komen!!

Zondag na de meest vermoeiende nacht (dronken kamergenoten die lampen nodig hebben en dan nog overal tegenaan lopen) wij om 9 uur uit Wellington vertrokken. om vervolgens via de westkust naar huis te rijden.. Het weer sloeg om en we hebben veel in de regen gereden. om half 9 waren we thuis. Onderweg veel gezien, foto's gemaakt, lekker gegeten en koffie gedronken, Nog meet ALL WHITE fans tegen het lijf gelopen en zelfs een stukje Nederland gevonden.. (molen, pepernoten, Holland Cres. en Taai Taai)

Gelijk alle foto's uitgewisseld en naar bed...
Maandag ochtend.. 6.15 ging mijn alarm weer af :S

De rest van de week, niet zo veel.. film, Nagels laten doen met Gio, Gechilled en over het strand gelopen.

• 15 November 2009 - 20:05

Je Weetwel Wie.....:

tjonge wat 1 belevenis was dat.....ik ben blij dat ik maar 1o min. van mijn geliefde stadion De Kuip woon....en dat plaatje achter het doel is juist perfect....daar zitten de echte fans........ma ben blij dat je veilig terug bent...na zn lange rit....
    groetjes vanjeweetwelwie....

• 15 November 2009 - 20:05

Je Weetwel Wie.....:

groetjes vanjeweetwelwie....

• 15 November 2009 - 20:42

Gio:

Oh men..Kiwis just love us don't they?!:P
    Je bent het ge-wel-dig-ste compliment dat we kregen vergeten op te schrijven!!
    'Dank jullie wel Dutchies! Door jullie support hebben we gewonnen!!'

Yeah!;)

• 15 November 2009 - 20:52

Anneke :

haha Gio, ik was er mee bezig, toch nog vergeten... (Of heb ik dat expres gedaan dat jij t kon quoten :P )

• 16 November 2009 - 13:30

Pa:

Leuk, zo'n weekend. Weer eens wat anders dan een berg beklimmen. En overal mensen die Hollanders kennen of in de familie hebben. Waar een klein landje groot kan zijn :-)

• 16 November 2009 - 13:35

Pa:

Ook leuk: die Hollandse molen die je onderweg tegenkwam...

• 25 November 2009 - 14:55

Lous:

Hey Chickie!!!
    Hoe ist? Maak je nog spannende dingen mee??
    Kussss