31-03 tot 07-04 California!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anneke - WaarBenJij.nu 31-03 tot 07-04 California!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Anneke - WaarBenJij.nu

31-03 tot 07-04 California!!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

08 April 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Eerst even 2 dingen, ik zal proberen kortere verhalen te typen, want zelfs ik heb geen zin meer om elke week 3 a4tjes door te lezen. Ik doe mn best! Maar ik wil zooveel kwijt hier.
Ten 2e, ik heb een nieuwe website voor foto’s. http://picasaweb.google.nl/annekedeel2
Hier komen vanaf nu de foto’s.
En ding 3, mijn Nederlandse nummer doet het weer, dus SMSjes kan ik ontvangen, kan er alleen niet op gebeld worden want ik heb geen beltegoed.

31-03 aankomst in LA
Een mens kan veel doen in 1 dag. Voor mij is de 31e maart de langste dag van het jaar. Ik heb er 44 uur over gedaan. Eerst een volledige 31 maart in Auckland, en nu een bijna volledige 21 maart in LA. Een beetje raar. Maar wel grappig.

De vlucht is goed gegaan, en toen ik in LA aankwam heb ik de goedkoopste optie genomen naar het Hostel in Venice beach. 1 gratis bus en 2 andere bussen voor 75 dollar cent. Een gedoe, maar ik ben goed aangekomen. Hele vriendelijke mensen overal. Maar ook wel een hoog gangsta gehalte hier op de boulevard.
Eerst ingecheckt ik mijn hostel en toen de omgeving een beetje gaan verkennen. Venice Boulevard afgelopen en lekker bij de Strarbucks een koffie gedronken. Gratis wifi gevonden in de buurt, denk van de bar beneden. Scheelt me weer 10 dollar per dag, of 4 dollar per uur..

01-04 Santa Monica en Hollywood
Vandaag besloten om gelijk maar naar Hollywood te gaan. Eerst de bus naar Santa Monica gepakt en daar Funnel cake als ontbijt gehaald. Geen strak plan, dit was echt niet lekker!
Toen de pier op en het reuzenrad bekeken, wat een domper!
Toen een beetje rond gelopen, lekker koffie gedronken op de prommenade en even uitgezocht waar ik morgen de bus moet hebben naar metro on 7th voor mijn bus naar SF. De bus naar Hollywood gepakt. Dit duurde ongeveer een uur, en het was maar 1 straat! Toen overgestapt en de volgende pus gepakt weer 1 straat en dit duurde een half uur. Niet omdat het zo druk was, maar omdat de straten gewoon zo abnormaal lang zijn!.
Aangekomen op Hollywood Blvd. En de sterren dingen bekeken. Toen een toer gedaan door Hollywood en bekende mensen huizen bekeken. Jah dit moet natuurlijk wel als je daar bent. Maar wat voeld eik mij er ongemakkelijk bij zeg! Ookal geloof ik er niets van dat het idd die mensen zijn die erin wonen. Toch herkend eik wel het huis uit de eerste Halloween film, en de poort van het playboy mansion. Maar veel meer herkend eik niet. We zijn (volgens de tourguide) langs: winona Ryder, keanue reaves, johnny depp, michael jackson’s laatste huis, nicolas cage, Catherina zeta Jones, benniffer 2, en nog veel meer gekomen. Maar natuurlijk weet ik dat allemaal niet meer. Het was wel grappig.
Toen terug naar Hollywood blvd en daar naar het Kodak centrum voor uitzicht op t Hollywood sign. Was wel weer grappig allemaal. Toen weer terug met de bus, eerst een uur (incl wachten) toen 1,5 uur (incl wachten) nu weer terug in het hostel en mijn tas inpakken. Morgen maar op tijd weg, als alle busritten hier zolang duren.


02-04 Busreis, wat kan er nou helemaal mis gaan
Het is heel simpel: uitchecken, bus 2 pakken. Uitstappen op 4th en Santa Monica, op bus 10 stappen en uitstappen op 7th en Figuero. Dan 2 uur wachten en dan op de bus naar SF stappen.
Helaas is het allemaal niet zo makkelijk voor mij. Ik stond namelijk op de verkeerde hoek van de straat en miste mijn bus naar SF. Stom stom stom, ik in een taxi naar de volgende halte. Metro station west Hollywood, maar meneer de taxi chauffeur bracht me naar de verkeerde en toen kon ik die hele bus wel vergeten. Sjaggerijnig dat ik was met de bus naar het Greyhound station waar meerdere bussen naar SF vertrekken, minder luxe en duurder.
Ipv om 12 uur de bus te hebben had ik er nu een om 15.45 en kwam ik om 12.00 middernacht eindelijk aan in SF. Taxi naar het hostel en gelijk slapen.
03-04 Golden gate bridge en meer
Door al dat gedoe was ik er flink klaar mee en ben ik tot 3 uur in mijn bed blijven liggen (wel even om 9.15 eruit voor de gratis wafels) toen gaan lopen. Wat is SF een geweldig mooie stad zeg! Blauwe lucht, mooie vergezichten (na het beklimmen van elke steile straat) en super mooi uitzicht over het water, de brug en alcatraz. Ik heb een paar uur rond gelopen, maar heb nog 10 dagen. Dus wil niet alles in een keer verpesten. Wel heb ik ook Lombert street gelopen. Een straat zo stijl dat ze vonden dat het maar zig zag gemaakt moest worden. Dit was wel grappig.
Morgen weer een dag.

04-04 Victorian houses
Vandaag regen het, maar ik ga toch lekker mijn bed uit en SF verkennen, dit keer richting het westen.
Eerst loop ik een beetje naar boven, omdat ik nog niet helemaal weet waar ik heen wil. Wel een fiets huren, niet een fiets huren. Ik kijk naar de wolken en besluit het niet te doen. Het ziet er niet naar uit dat het binnenkort ophoud met regenen.
Ik loop richting steiner street om daar af te slaan richting Alamo Squere. Maar er komen 6 fire trucks langs crossen en die stoppen een blok verderop. Ik als mijn nieuwsgierige zelf loop erheen om wat foto’s te maken van de mooie trucks. De ladder gaat omhoog en de slangen worden uitgerold maar ik zie geen rook. Hmm. Een meneer loopt naar zijn auto en zegt: het was maar een keuken brandje, maar omdat het zo dicht staat met huizen moeten we groots uitrukken, fijne Pasen! En hij rijd weg.
Ik loop richting Alamo squere en daar aangekomen staan ze er, de meest gefotografeerde huisjes van SF. En ik herken ze meteen (want ik heb een postkaartje gezien voor ik vertrok) ff paar foto’s maken, over de heuvel lopen en nog wat foto’s.
Toen ben ik naar het civic center gelopen, city hall en mooie gebouwen. Koffie gedronken en een SF boekje gekocht. En toen terug naar het hostel om mijn was te doen. Gelukkig maar, want zodra ik de deur achter me dicht trok brak de hemel helemaal open!

05-04 Bezoek
Het is een mooie zonnige dag, en ik moet om 12.40 bij het station zijn om Willem op te halen, een gast uit mijn klas in NL die nu in San Francisco woont. Hij kwam ff gezellig langs en we hebben weer een andere deel van SF verkent. China Town en het Financial district. Dit was weer heel anders dan wat ik al had gezien, en heel interessant.
Toen zijn we gaan eten, naar het hostel gegaan en een paar mensen leren kennen. Met hun naar een bar gegaan en ik heb eindelijk weer een keer salsa kunnen dansen.

06-04 beetje moe
Op tijd opgestaan omdat ik kamers moest verwisselen en willem moest uitchecken. Toen een beetje blijven chillen en een film gekeken. Om 2 uur Willem weer naar de trein gebracht en even door de stad gelopen, nog een film gekeken, even geslapen en toen in het hostel met een paar anderen zitten chillen en nog een film gekeken.

07-04 Golden Gate Park
Ik moet om 10 uur uitchecken en om 5 uur de trein hebben naar Paolo Alto. Dus ik stap om 10 uur op de bus richting het Golden Gate park en heb daar de middag rondgelopen. GGpark is een groot park en ik heb het langste deel doorkruist. Van 8th street naar Queen Wilhelmina Gardens waar spontaan een molen staat en tulpen. The Botanic gardens waren ook erg mooi. Ik kwam bij het strand uit en heb daar gelunched, toen naar sutter park gelopen voor super mooi uitzicht over de stad, de seal rocks en de zee. En toen door gelopen naar Lincoln park waar ik de GGbridge kon zien van de andere kant. Om 2 uur terug naar het hostel, koffie gedronken en mijn spullen gehaald. Naar de bus, dat was een hele onderneming. Het was spits en ik had mijn 2 rugzakken bij me. Alle bussen waren vol, alleen als ze weg reden (zonder mij) zag ik dat er achterin nog veel ruimte was, maar mensen gewoon te lui waren om door te lopen. Eindelijk was ik op een bus, en kon de trein halen. Toen naar Paolo Alto waar willem werkt en gewacht tot hij klaar was met werken. Toen naar zijn huis gelopen en de avond chill doorgebracht met de mensen waar hij bij woont.



  • 08 April 2010 - 19:54

    Lisette:

    Klinkt weer helemaal super man :D Echt!

  • 08 April 2010 - 19:58

    Fie:

    Oehh! Lekker verhaaltje weer! Tot snel op skype! Kuss

  • 09 April 2010 - 07:44

    Lous:

    Nou, dat van die kortere verhalen lukt nog niet helemaal he? ;-P
    Gelukkig maar, want je maakt zo veel mee en daar wil ik alles over lezen!
    Mooie foto's ook weer! Ik mis alleen de seals, heb je die gezien?
    Tot snel!

  • 09 April 2010 - 16:26

    Anneke:

    De seals zitten op die witte rotsen. bij de 7 nov foto's. waren ver weg..

  • 09 April 2010 - 16:41

    Pa:

    Hoi Anneke,

    Mooie verhalen weer. Ik ga nu de foto's bekijken.
    Ik heb de HH besteld...
    Liefs, pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Anneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 62673

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 01 Augustus 2010

Rondje om de wereld

31 Mei 2006 - 14 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: