California deel 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Anneke - WaarBenJij.nu California deel 2 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Anneke - WaarBenJij.nu

California deel 2

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

15 April 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

08-04 Paolo Alto
Vandaag ben ik met willem 2x Paolo Alto in geweest. De eerste keer was overdag om wat winkels te checken, te kijken waar hij werkt en rond te lopen. Toen weer naar het huis en lekker in de tuin gezeten. Het was echt super mooi weer. Met de hond Harpo gespeeld. Daarna vlees gehaald voor een BBQ. Lekker steak en kip en salade. Dis was erg lekker en heb er van genoten. Om 9 uur zijn we weer naar Paolo alto gegaan om het nachtleven te verkennen. We kwamen uit in de bar: Nola, die eerst heel rustig was, maar om een uur of half 11 wel vol liep. Ik heb een Vodka Martini, shaken not stirred gehad en moet zeggen, t is best vies!
Om half 12 de trein weer terug en gaan slapen.

09-04 Paolo alto 2
Willem moest werken dus ik zal weer terug naar san Francisco gaan. Maar eerst nog even met Edwin afgesproken. Iemand van mijn school die ik niet zo heel goed ken, maar hij zat ook in Nieuw Zeeland bij mensen die ik ken (het jaar voor ik erheen ging) en vond t wel leuk om ff mee af te spreken. Om 12 uur zat ik bij de Starbucks in het winkel centrum omdat ik met Richard mee kon rijden. Lekker koffie gedronken en op mijn laptop lopen klooien. Om 2 uur met Willem gelunched en om 4 uur met Edwin afgesproken. De hele dag in de SB gezeten dus. Lekker verbrand want mijn tafeltje kwam al snel in de zon. Om 6 uur de trein gepakt en om kwart over 7 was ik weer in het hostel. Pizza gehaald en nix gedaan.

10-04 Zadelpijn
Hehe, eindelijk, ik heb de moed om een fiets te huren. Het weer is niet al te slecht en ik ga de GG bridge over!
Om 12 uur zit ik voor het eerst in 8 maanden weer op een fiets en geniet met volle teugen, voor 3 minuten, tot ik bij het eerste heuveltje kom.
Het viel mee en ik heb gelukkig niet af hoeven stappen. Ik fiets door en de rest is redelijk plat te fietsen. Super mooi uitzicht na elke bocht en ik geniet met volle teugen. Dan nog een bergje op en ik sta op de GG bridge. Wat een mooi gevoel is dat zeg! Lekker fietsen op mijn gemakje, fotootjes maken. Stoppen en weer opstappen.
Aan de overkant besluit ik een stijle helling op te gaan voor mooi uitzicht, helaas moest ik die wel gedeeltelijk lopen want dat trok ik toch echt niet. Maar het was zeker de moeite waard. Mooi uitzicht over de brug. Weer naar beneden ging erg snel! Toen een route gaan fietsen naar de ferry. Heer lijk rustig aan gedaan heuveltje op heuveltje af en veel platte stukken. Dit was in totaal 25 KM. Om 4.10 uur had ik de ferry. Tussendoor nog geluncht en bij Old Mill park geweest (zouden een van de hoogste bomen van de wereld moeten zijn, maar ik kon ze niet vinden. Zo hoog was t allemaal niet) een beetje een teleurstelling voor de omweg. Maar de scenery was het waard en ik zal niet klagen.
Op de ferry heel dicht langs Alcatraz gekomen en om Angle Island heen gevaren. Toen aangelegd bij pier 39 die bekend staat om zijn zeeleeuwen, en ja hoor, daar lagen ze! Ff een fotootje nemen en weer door. Ik wilde nog 1 ding graag zien, en dat is een museum gebouwd in de Romeinse steil. Mooie zuilen en hier heb ik even gezeten. Heel impressive! Toen weer terug en om 6 uur de fiets ingeleverd. Een San Francisco trui gekocht en lekker een Latte gedronken bij mijn favo SF cafe. Een Pizza meegenomen voor in het hostel en toen de berg op gelopen terug naar mijn bed.

11-04 voelde ik mij niet zo lekker, dus heb ik niets gedaan

12-04 SF-LA
Weer een uitdaging, kijken of ik deze keer wel normaal op mijn bus terecht kom zonder taxies, lokale bussen en veel geld.
Om 11.45 uur moet ik bij het Hilton 2 blokken down zijn, dus daar zorg ik voor. Ik was een paar dagen geleden toevallig rond die tijd langs gelopen en gezien waar de bus stopte. Dus om 10 uur zat ik netjes met een SB koffie klaar voor vertrek. Meer mensen kwamen en om 12.15 uur was er nog geen bus. Gelukkig belde iemand en hij was alleen maar een beetje te laat. Om 8 uur was ik in Santa Monica en weer naar het hostel. Onderweg nog wel sneeuw op de bergen gezien, dat was wel grappig!
’s Avonds 2 Finnen leren kennen, waar ik mee ga zwemmen morgen.

13-04 Chillen met Finnen
Om 11 uur sta ik klaar om te gaan zwemmen. Maar meneer finn heeft een hangover dus dat feest gaat niet door. Wel spreken we af om om een uur of 1 naar Santa Monica te lopen en een beetje te gaan touristen. Ik zelf ff lekker op het strand gelegen en toen was het 1 uur. We liepen naar de pier en zijn in het reuzerad gegaan, jeej, best mooi uitzicht. Toen aar de promenade en een beetje rond gekeken. Terug naar het hostel en onderweg een biertje gedronken. ’s Avonds lekker bij Mao’s gaan eten, chinees eten.

14-04 NCIS Film shoot
Ja, dan moest ik om 11 uur uitchecken en had ik de hele dag nog voor me. Dus ik ben maar weer over de boulevard gaan struinen. Toen pizza gaan halen en ik zag dat ze NCIS aan het filmen waren. Dus maar even mijn camera gehaald en een paar foto’s gemaakt.
Toen moest ik naar het vliegveld, want ik wilde graag voor het donker daar zijn, dus om 6 uur de bus gepakt. Was er om 7 uur en checkin was om 10 uur. Liep ik daar met mijn rugzak!
Maar uiteindelijk ingechecked, door de security, ging helemaal mis, vergat mn riem af te doen en mijn haarspeld uit te doen en moest 5x door die poortjes tot ie niet meer piepte. Toen zocht ik een SB maar die was al dicht, en toen maar ergens anders koffie gaan drinken. Ik raakte met een Poolse schrijver aan de praat die nu op Hawaii woont en naar Panama vloog om research te doen voor zijn boek. Heel interessant gesprek gehad en ik ga cker kijken of ik zijn eerdere boeken ergens kan vinden.

  • 16 April 2010 - 04:53

    Pa:

    Leuk, zo lanterfanten en toch veel zien. En nu zit je in een hele andere wereld. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    liefs, pa

  • 16 April 2010 - 05:02

    Pa:

    Leuke foto's, vooral van je fietstocht!
    In Sacramento (zag ik op een bord staan) heb ik ooit Oud en Nieuw gevierd.
    Die maaltijden liegen er niet om, zeg, geen wonder dat daar zoveel mensen te zwaar zijn. En de grutto's zijn daar een stuk tammer dan hier...

  • 16 April 2010 - 23:23

    Stief:

    tsja.... 1 ding jaloezie... hehe blij om te weten dat je het zo naar je zin heb!

    xxxx

  • 17 April 2010 - 21:54

    Jeweetwelwie:

    Hum...wat een gedoe met dat openbaar vervoer zeg..tjonge...ma wel heel mooi en werkelijk om te lezen....ben benieuwd na de foto`s...
    zie je snel...groeten van jeweetwelwie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Anneke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 62656

Voorgaande reizen:

29 Juli 2009 - 01 Augustus 2010

Rondje om de wereld

31 Mei 2006 - 14 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: